Wesoła Kraina Rehabilitacja Dzieci

Terapia pedagogiczna

Terapia pedagogiczna obejmuje przede wszystkim dzieci, u których najczęściej występujące objawy parcjalnych zaburzeń rozwoju, to:
  • percepcja słuchowa,
  • percepcja wzrokowa,
  • artykulacja,
  • rozwój ruchowy,
  • lateralizacja,
  • orientacja przestrzenna oraz często współtowarzyszące tym nieprawidłowościom lub stanowiące wtórne do nich zaburzenia w postaci nadpobudliwości i zahamowania psychoruchowego,
  • obniżonej koncentracji uwagi.

Wśród metod stosowanych w terapii pedagogicznej wyróżnia się:

  • muzykoterapię i trening relaksacyjny,
  • metodę Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne,
  • metodę Dobrego Startu Marty Bogdanowicz,
  • metodę Marianne Frostig i Davida Horne „Wzory i obrazki”,
  • metodę Symboli Dźwiękowych,
  • techniki parateatralne,
  • metodę malowania dziesięcioma palcami,
  • system percepcyjno-motoryczny Kepharta,
  • plastykoterapię,
  • kinezjologię edukacyjną oraz terapię dzieci z zaburzoną neurodynamiką oraz wiele innych.

Praca korekcyjno-kompensacyjna obejmuje:

  • Ćwiczenia w zakresie usprawniania percepcji wzrokowej (analiza i synteza wzrokowa, koordynacja wzrokowo-ruchowa, pamięć wzrokowa, spostrzegawczość);
  • Ćwiczenia w zakresie usprawniania percepcji słuchowej (analiza i synteza słuchowa, koordynacja słuchowo-ruchowa, pamięć słuchowa, słuch fonemowy);
  • Ćwiczenia w zakresie kształtowania prawidłowej artykulacji głosek;
  • Ćwiczenia w zakresie wzbogacania słownika czynnego i biernego;
  • Ćwiczenia w zakresie rozwijania logicznego myślenia;
  • Ćwiczenia w zakresie orientacji przestrzennej, stosunków przestrzennych, w schemacie własnego ciała;
  • Ćwiczenia lateralizacji;
  • Ćwiczenia wyrabiające odruch równowagi;
  • Ćwiczenia w zakresie usprawniania ogólnej koordynacji ruchów;
  • Ćwiczenia w zakresie usprawniania funkcjonowania analizatora kinestetyczno-ruchowego;
  • Ćwiczenia rozwijające koncentrację uwagi;